ارسال تمامی محصولات از 14 فروردین 1403 انجام می گیرد.

021-66583061

وبلاگ

ترمیم دندان پوسیده

جراحی و ترمیمی

فهرست عناوین

ترمیم دندان یکی از آشنا ترین نوع درمان دندان های پوسیده است که هر فردی در طول زندگی خود با آن برخورد می کند. برای مثال زمانی که دندان شما پوسیده می شود، دندانپزشک برای درمان آن بخش های پوسیده و عفونی شده را تخلیه می کند و سپس دندان پوسیده شده را با مواد مخصوص پر می کند. برای پر کردن دندان های پوسیده می توان از انواع مواد ترمیمی استفاده نمود. به لطف انواع روش های ترمیم دندان و نیز ابزار های ترمیمی، گزینه های متعددی برای بهبود دندان های پوسیده، خراب و شکسته وجود دارد. به لطف روش درمانی ترمیم کردن دندان، شما می توانید لبخند بسیار زیبایی داشته باشید.(جراحی و ترمیمی)

چرا دندان باید ترمیم شود؟

دندان های پوسیده شده حاوی باکتری ها هستند و این باکتری ها با تکثیر خود باعث گسترش پوسیدگی می شوند. سرعت این گسترش بستگی به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان ها مثل استفاده از مسواک و نخ دندان، محل پوسیدگی و ژنیک فرد دارد. در صورتی که هرچه زود تر جهت جلوگیری از گسترش پوسیدگی اقدامی صورت نگیرد، این پوسیدگی عصب دندان را درگیر کرده و نیاز به درمان ریشه جهت زدودن باکتری ها از کانال دندان خواهد بود. همچنین تشکیل آبسه از عوارض گسترش عفونت پوسیدگی دندان می باشد.  پس برداشتن پوسیدگی ها برای جلوگیری از گسترش آن ها و پر کردن محل برداشت پوسیدگی ها جهت جلوگیری از تجمع مجدد باکتری ها در آن محل ضروری است.

"<yoastmark

 

روش های ترمیم دندان پوسیده

به بازگرداندن عملکرد و شکل ظاهری دندان آسیب دیده با مواد ترمیم کنندۀ دندان ، پرکردن دندان یا ترمیم دندان  یا فیلینگfilling گفته می‌شود. خرابی ساختار دندان معمولاً در اثرپوسیدگی  یا آسیب‌های خارجی بوجود می‌آید.

روش اول : ترمیم مستقیم

در این روش ترمیم ، در جلسه اول پوسیدگی دندان برداشته شده و دندان برای ترمیم آماده می شود. دندانپزشک گزینه های بسیار زیادی برای پر کردن و ترمیم دندان پوسیده دارد. برای  نمونه  گلاس یا رزین اینومر برای پر کردن قسمت های نزدیک ریشه و یا مناطقی که تحت فشار زیاد نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد.(جراحی و ترمیمی)

ترمیم مستقیم دندان به طور کلی در سه مرحله انجام می‌شود.

  • آماده کردن دندان برای قرار دادن مواد ترمیمی در آن
  • جایگذاری کردن مواد ترمیمی در داخل دندان.
  • فرم دادن و تست بلندی مواد قرار داده شده در داخل دندان

روش دوم: ترمیم غیر مستقیم

در روش ترمیم غیر مستقیم، در یک جلسه دندان تراش خورده ، پوسیدگی خارج می شود بعد قالبی از دندان تهیه می کنند . ماده ترمیمی در لابراتوار ساخته می شود و در جلسه دیگری در دهان بیمار قرار می گیرد و به داخل دندان چسبیده می شود.مواد ترمیمی گاهی در تاج دندان قرار می گیرند و قسمتی از دندان را پر می کنند که فشار جویدن را تحمل می کند و باید از مواد مقاومتری استفاده شود . اما گاهی این مواد برای حفره های درونی دندان استفاده می شود و می توان فلز طلا ، سرامیک و یا رزین را بکاربرد.

مراحل پرکردن و ترمیم دندان چیست؟

  1. تشخیص پوسیدگی دندان‌ها
  2. در صورتی که دندانپزشک احتمال بدهد بین دندان‌ها پوسیدگی وجود دارد حتما نیاز به عکس رادیوگرافی خواهد بود
  3. بعد از تشخیص پوسیدگی دندان، نوع درمان پوسیدگی و نوع مواد پر کننده با توجه به شرایط دندان تعیین می شود.
  4. برای شروع کار باید ابتدا بی حسی تزریق شود. انتخاب نوع بی حسی با توجه به تاریخچه پزشکی صورت می گیرد.
  5.  پس از این مراحل، تراش دندان آغاز می‌شود تا قسمت پوسیده دندان حذف شود.
  6. پس از تراش دندان ، بر اساس بافت باقی مانده دندان و محل قرار گرفتن آن، مرحله ترمیم دندان شروع می‌شود.
  7. پس از اتمام ترمیم، اکلوژن یا تماس دندان ها با یکدیگر چک می شود تا ترمیم در تماس با دندان های فک مقابل بلند نباشد.
  8. شست و شوی دهان و پایان کار…(جراحی و ترمیمی)

فروشگاه دیدی دنت

 دیدی دنت از سال 1383 فعالیت خود را در زمینه عرضه لوازم دندانپزشکی, تهیه و توزیع لوازم و مواد دندانپزشکی, تجهیزات دندانپزشکی, ابزار استخراج, ابزار ترمیمی, فروش ابزار جراحی, قیمت ابزار عمومی, پریودانتیکس, ابزار معاینه, تجهیزات پروتزی, ابزار و تجهیزات ریشه‌درمانی (عصب کشی) , قیمت لوازم ارتودنسی, لوازم ایمپلنت و نمایندگی فروش تجهیزات دندانپزشکی شرکت جویا الکترونیک و دنا پویا آغاز کرده است. در این مجموعه سعی بر این بوده که با ارائه محصولات برتر و با کیفیت ، گامی در جهت ایجاد مجموعه ای کامل و بی عیب و نقص برداشته شود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی و مواد دندانپزشکی دیدی دنت با هدف ارائه با کیفیت ترین تجهیزات و مواد دندانپزشکی در خدمت دندانپزشکان عزیز و کلیه همکاران و فروشندگان صنف می باشد. شما عزیزان جهت خرید و تهیه ی انواع لوازم و تجهیزات جراحی و ترمیمی مناسب و کارآمد می توانید به سایت didident.com ،مراجعه کرده و با خیال راحت از اصل بودن کالا خرید خود را انجام دهید.

فروش لوازم دندانپزشکی و کلیه محصولات پزشکی و دندانپزشکی سایت به صورت عمده و تکی قابل انجام می باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.