ارسال تمامی محصولات از 14 فروردین 1403 انجام می گیرد.

021-66583061

آینه دندانپزشکی و کاربرد آن

آینه دندانپزشکی و کاربرد آن

فهرست عناوین

سرآینه

۱۹,۸۰۰ تومان۳۱,۵۰۰ تومان

سرآینه 12 عددی شماره 5

۳۶۴,۵۰۰ تومان

سرآینه 12 عددی شماره 4

۲۰۷,۰۰۰ تومان۳۷۸,۰۰۰ تومان

آینهٔ فرو رفته یا آینهٔ دهانی از ابزارهای بکار رفته در دندانپزشکی است. آینه دندانپزشکی ساده یکی از مهمترین ادوات مورد استفاده در تجهیزات دندانپزشکی محسوب می‌شود، کاربرد اصلی آینه دندانپزشکی بررسی داخل دهان و دندان‌ها و معاینه قسمت‌های پشتی دندان‌ها که به راحتی قابل مشاهده نیست. بنابراین یکی از تجهیزاتی که در صنعت کلینیک دندانپزشکی به کار گرفته می شوند آینه دندانپزشکی می باشد.در صفحه خرید اینسترومنت دندانپزشکی قسمت معاینه می توانید انواع آینه ها را مشاهده کنید .

سر این آینه ها معمولاً گرد است و پراستفاده ترین شماره های آن شماره ی چهار (18  میلی متری ) و پنج ( 20 میلی متری ) است. پزشکان بیشتر از این دو شماره استفاده می کنند. آیینه ی شماره دو نیز معمولاً وقتی استفاده می‌شود که از اندازه‌ای کوچک تر بخواهیم استفاده کنیم بخصوص در مواقعی که در حال کار روی دندان‌های عقب باشیم و دندانی مانع و سد دید ما در دهان باشد. دامنه استفاده و کاربرد این آینه ها بسیار وسیع است . از مهم‌ترین مزیت‌ هایش، دادن دید غیرمستقیم به دندانپزشک، تاباندن نور به سطوح مورد نیاز و استغفار بافت‌های نرم است. دو مدل متفاوت برای ترد ها ( thread) در دندان پزشکی وجود دارد که در تضاد با یکدیگر هستند. ترد های آمریکایی نازک تر هستند و بیشتر در ایالات متحده ی آمریکا، کانادا، اسپانیا و کره ی جنوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

دندانپزشکان برای اهداف زیر از آینه دندانپزشکی استفاده می کنند:

1- امکان داشتن دید غیر مستقیم و دیدن نقاط غیر مستقیم
2- اباندن نور به سطوح مورد نیاز
3- کنار زدن بافتهای نرم دهان

موارد کاربرد آینه دندانپزشکی

دید غیرمستقیم در جاهایی از دهان که دیده نمی‌شوند یا به سختی قابل دیدن هستند، مورد نیاز است. سطوح خلفی (زبانی) دندان‌های ماگزیلاری، محل‌های مهمی هستند که از آینه دندانپزشکی استفاده می‌شود. بقیه مناطق دهان را به آسانی با استفاده از این آینه می‌توان مشاهده کرد. اگرچه حتی بدون آینه دندانپزشکی هم این سطوح قابل دیدن هستند، مشروط بر اینکه دندانپزشک در وضعیت نامناسب جسمانی خود را قرار دهد. بدون آینه دندانپزشکی، وضیعت‌های نامناسب جسمی برای دندانپزشک هر روز ایجاد می‌شد و باعث بروز دردهای مزمن در ناحیه گردن و کمر می‌گردید.

قسمت هایی از دندان ها که با وجود چراغ و نور باز هم در قسمت تاریک قرار می گیرند و به سختی قابل رویت هستند . دندانپزشک می تواند با تاباندن نور چراغ بوسیله آینه دندانپزشکی به سطح تاریک این مشکل را حل کند . با تاباندن نور به دندان ها این نواحی روشن شده و نمایان می شوند . اینگونه دید پزشک را نسبت به دندان های عقب بیشتر می کند . آینه همچنین می تواند برای عقب زدن قسمت های نرم دهان مثل زبان و گونه ها استفاده شود تا دندانپزشک بتواند با دید بهتر کار کند.

همچنین از این آینه برای عقب کشیدن بافت مثل گونه و زبان استفاده می‌شود تا دید بهتری از دندان‌ها بدست آید.

مهندس‌ها هم از آینهٔ دندانپزشکی برای دیدن فضاهای باریک و گوشه کنارها استفاده می‌کنند. همچنین در آزمایشگاه‌های لیزر و بینایی هم به صورت مداوم از این آینه استفاده می‌شود.

عملکرد آینه دندان پزشکی

این آینه انواع مختلفی دارد برخی از آن‌ها قابلیت بزرگنمایی دارند در حالی که برخی دیگر تخت هستند و از هر دو طرف به پزشک دید می‌دهند؛ سطح آینه صاف است و فوتون تابیده شده به آن با همان زاویه بازتاب خواهد شد در نتیجه بزرگنمایی اتفاق نخواهد افتاد و تصویر دوتایی ایجاد نمی‌شود از طرفی تصویر نیز بزرگ‌تر دیده نمی‌شود چون آینه مقعر نیست و زاویه پرتوهای نور تابیده شده از منبع نور با زاویه نورهای بازتابیده شده از آینه دقیقا با هم برابر هستند؛ وقتی که پرتو نوری با زاویه خاصی از منبع نور عمودی به آینه دندان‌پزشکی برخورد می‌کند دقیقا با همان زاویه منتهی در جهت مخالف بازتابیده خواهد شد در اکثر موارد آینه‌ها با این سیستم ساده کار کرده و نور را بازتاب می‌دهند سپس این پرتوها یا فوتون‌های نور بازتابیده شده به چشم فرد می‌رسند و ایجاد تصویر می‌کنند.

حال اگر نور به آینه مقعر برخورد کند تصویر بزرگتری نشان خواهد داد به طور کلی استفاده از این نوع آینه امکان بزرگتر نشان دادن نقاط کوچک و دوری که در دهان وجود دارند را فراهم خواهد کرد؛ تصویر آینه‌ای تصویری است که در پشت چشم ایجاد می‌‌شود و پرتوهای نور با تغییر جهت و حرکت موازی موجب ایجاد تصویر هم اندازه با جسم می‌شوند بدین مفهوم که تصویر هم اندازه شی است اما جهت سمت راست و چپ آن جا به جا دیده می‌شود.

خرید تجهیزات دندانپزشکی دیدی دنت

برای خرید  انواع آینه دندانپزشکی و خرید تجهیزات دندانپزشکی می توانید از فروشگاه دیدی دنت نمایندگی فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی خرید یا مشاوره رایگان داشته باشید .

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “آینه دندانپزشکی و کاربرد آن

  1. مهدی مرادی گفت:

    وقت بخیر .. شما آینه دندانپزشکی هم فروش دارید .. حضوری میشه خرید کرد ؟

    1. adminshop گفت:

      وقت شماهم بخیر .. بله تو فروشگاه ما بجز آینه انواع تجهیزات دندانپزشکی بفروش می رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.