021-66583061

وبلاگ

روکش دندان شیری در کودکان

ابزار دندانپزشکی

فهرست عناوین

همانطور که مراقبت و درمان دندان های دائمی برای یک فرد اهمیت دارد، مراقت و درمان دندان های شیری کودکان نیز دارای اهمیت می باشد. با وجود این که دندان‌های شیری موقتی هستند اما در هدایت دندان های اصلی به جایگاه درست نقش مهمی دارند. علاوه بر این دندان های شیری در شیوه صحیح حرف زدن ونیز جویدن غذا نقش زیادی دارند. بنابراین نگهداری از دندان های شیری تا موعد مشخص آن ها ضروری می باشد.(ابزار دندانپزشکی)

یکی از روش های حفظ و نگهداری دندان های شیری هنگام پوسیدگی و آسیب به آنها، روکش کردن دندان های شیری کودکان می باشد.

روکش کردن دندان شیری

در صورتی که برای پر کردن پوسیدگی دندان شیری به موقع مراجعه نکنید، پوسیدگی گسترش یافته و عمیق می‌شود به طوری که دیگر با مواد پر کننده دندان نمی‌توان آن را ترمیم کرد. در چنین مواردی استفاده از روکش استیل توصیه می‌شود به خصوص در شرایطی که دندان تحت درمان پالپ یا عصب ‌کشی قرار گرفته باشد. پس از تخلیه مواد پوسیدة دندان، یک روکش پیش ساخته استیل بر روی دندان قرار می‌دهد.-دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

مزایای روکش دندان های شیری

  • روکش دندان های شیری فلزی و از قبل ساخته شده هستند.
  • از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار می باشد.
  • باعث جلوگیری از شکستگی دندان می شود.
  • از پوسیده شدن دندان های کودکان جلوگیری می کند.

بیشتر والدین بر این باور هستند که دندان های شیری نیاز به روکش ندارند و ریشه ای ندارد ،در صورتی که دندان های شیری همانند دندان های واقعی از ریشه برخوردار می باشند و تمام ویژگی یک دندان واقعی را دارند ،تنها تفاوتی که دارند این است که ظاهر و اندازه آن با دندان ها تفاوت دارند .(ابزار دندانپزشکی)

ابزار دندانپزشکی

ابزار دندانپزشکی

انواع روکش دندان شیری

روکش دندان از جنس استیل ضد زنگ:

یکی از رایج ترین روکش هایی که در دندانپزشکی کودکان کاربرد دارد ،روکش های دندان از جنس استیل های ضد زنگ است . تمام بررسی های لازم بر این نوع از روکش ها انجام گرفته است ،در نتیجه در حدود 50 سال است که از این نوع از روکش استفاده می شود .-جراحی و ترمیمی-ترمیم دندان پوسیده

این نوع از روکش ها از جنس پوسته های فلزی هستند که در هر سایزی ساخته می شوند . میزان دوام این روکش بسیار بالا است و در مدت زمانی بسیار طولانی  برای فرد کاربرد دارد . همچنین این نوع از روکش دند ان بسیار مقرون به صرفه است  و می تواند جایگزین سایر روش های های دیگر در دندانپزشکی اطفال گردد .

روکش دندان کامپوزیتی:

از جمله روکش هایی که برای دندان کودکان مورد استفاده قرار می گیرد، کامپوزیت است. کامپوزیت ها مواد پر کننده ی سفید رنگ هستند. روکش کامپوزیتی در مقایسه با روکش های ضد زنگ فولادی، ظاهر زیباتری داشته و به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در دندان های جلو می باشد.(ابزار دندانپزشکی)

کامپوزیت دندان ظاهری طبیعی دارد، اما ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان از طرف کودک، زود لک بگیرد و تغییر رنگ دهد. قرار دادن روکش های رزینی با این که شاید زمان زیادی را ببرد، اما برای ترمیم ظاهر دندان های جلو که شامل پوسیدگی، شکستگی و یا هر ایراد ظاهری که شده باشند، گزینه مناسبی است. در صورتی که خواستار روکش های کامپوزیتی برای کودکتان هستید، باید مراقبت های خاصی را برای دندان های کودک در نظربگیرد.

استیل روکش دار (روکش های پوشیده شده با فلز):

این نوع روکش ها بادوام بوده و حاوی روکش های استیل/نیکل ضد زنگ با موادی به رنگ دندان است که به نواحی جلویی، بالا و کناره ها متصل می شود.

از لحاظ آرایشی زیبا بوده و ترمیم برای دندان های جلویی و عقبی مناسبند. در مقابل رطوبت مقاوم است. این نوع نسبت به سایر روکش های ترمیمی نیازمند تراش دندانی بیشتر است همچنین ممکن است منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک در کودکان شود که نسبت به فلز ایجاد می شود.-توضیحاتی درمورد انواع دندان

روكش هاى همرنگ دندان:

اين روكش ها معمولا از جنس زيركونيا يا رزين مى باشند كه رنگ سفيد آن سبب محبوبيت بيشتر در بين والدين مى باشد اما بايد در نظر داشت استحكام و دوام اين روكش ها بسيار كمتر از روكش هاى استيل مى باشد و دندانپزشك كودكان تنها در موارد خاصى مى تواند از اين روكش ها استفاده كند.

فروشگاه دیدی دنت

 دیدی دنت از سال 1383 فعالیت خود را در زمینه عرضه لوازم دندانپزشکی, تهیه و توزیع لوازم و مواد دندانپزشکی, تجهیزات دندانپزشکی, ابزار استخراج, ابزار ترمیمی, فروش ابزار جراحی, قیمت ابزار عمومی, پریودانتیکس, ابزار معاینه, تجهیزات پروتزی, ابزار و تجهیزات ریشه‌درمانی (عصب کشی) , قیمت لوازم ارتودنسی, لوازم ایمپلنت و نمایندگی فروش تجهیزات دندانپزشکی شرکت جویا الکترونیک و دنا پویا آغاز کرده است. در این مجموعه سعی بر این بوده که با ارائه محصولات برتر و با کیفیت ، گامی در جهت ایجاد مجموعه ای کامل و بی عیب و نقص برداشته شود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی و مواد دندانپزشکی دیدی دنت با هدف ارائه با کیفیت ترین تجهیزات و مواد دندانپزشکی در خدمت دندانپزشکان عزیز و کلیه همکاران و فروشندگان صنف می باشد. شما عزیزان جهت خرید و تهیه ی انواع ابزار دندانپزشکی مناسب و کارآمد می توانید به سایت didident.com ،مراجعه کرده و با خیال راحت از اصل بودن کالا خرید خود را انجام دهید.

فروش لوازم دندانپزشکی و کلیه محصولات پزشکی و دندانپزشکی سایت به صورت عمده و تکی قابل انجام می باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.