021-66583061

وبلاگ

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان

فهرست عناوین

بلیچینگ دندان-به طور کلی سفید بودن دندان ها برای همه افراد از نظر زیبایی و طرح لبخند آنها بسیار بااهمیت می باشد. امروزه با استفاده از روش های نوین و جدیدی که به وجود آمده است این مهم به راحتی قابل دسترسی می باشد. امروزه با وجود دندانپزشکی های زیبایی افراد به آسانی می توانند دندان هایی زیبا و خوش فرم داشته باشند. دندانپزشکی زیبایی شاخه‌ای است که به بهبود عملکرد و ظاهر دندان‌های فرد می‌پردازد. دندانپزشکی، آمیزه‌ای از هنر  و  علم است که باعث ایجاد زیبایی ظاهری (زیبایی‌شناسی)، سلامت دندان‌ها و سایر زمینه‌های مرتبط می‌شود.

یکی از روش های رایج و شایع برای سفید کردن دندان،بلیچینگ دندان می باشد. بلیچینگ به معنای کاربرد روش هایی برای سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخند است. سفید شدن دندان می‌تواند یک روش بسیار موثر و حرفه‌ای برای روشن شدن رنگ طبیعی دندان و پاک کردن لکه و رنگ‌دانه‌هایی باشد که در اثر مرور زمان و یا عوامل ژنتیکی بر روی سطح دندان‌های شما ایجاد شده است و به روش‌های معمولی و درمان‌های خانگی نیز از بین نمی‌رود.

با اینکه داروهای سفیدکنندهٔ دندان زیادی را بدون نسخه می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد، ولی موارد سفیدکننده‌ای که دندانپزشک بکار می‌برد، ماندگاری و سفیدکنندگی بیشتری را برای دندان‌های زرد زنگ به وجود می‌آورد.

بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که گفته شد، یکی از روش های علمی و موثر در سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان می باشد که امروزه بسیار کاربردی می باشد. افراد با انجام بلیچینگ می توانند رنگ دندان های خود را تغییر بدهند و به رنگ دلخواه خود دست یابند و دندان های زیبایی داشته باشند. همواره این روش برای سفیدی دندان از محبوبیت برخوردار بوده است.

به مرور زمان و با افزایش سن، رنگ دندان‌ها تغییر می کند. این رنگ بد دندان در اثر نفوذ رنگ دانه ها به ساختار لوله ای شکل مینا و تغییر مواد معدنی عاج صورت می‌گیرد و موجب ایجاد رنگ زرد در دندان می شود. بسیاری از افراد نیز به دلایل مادرزادی دارای رنگ مناسبی در دندان نمی باشند. این نکته قابل ذکر است که بلیچینگ دندان برروی دندان های روکش شده و همچنین روکش ایمپلنت دندان قابل انجام نمی باشد.

میزان سفید شدن دندان ها در روش بلیچینگ، به جنس دندان و رنگ مینای دندان بیمار بستگی دارد و رنگ دندانها یک تا دو درجه سفیدتر می‌شود.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

فواید بلیچینگ دندان

در روش بلیچینگ با استفاده از محلول سفید کننده، عمل سفید کنندگی دندان صورت می‌گیرد. یکی از فواید بلیچینگ دندان این است که در زمان کوتاه انجام می شود. این درمان در کمتر از یک ساعت به طور کلی انجام می‌شود و نتایج آن نیز بسیار قابل توجه است.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از روش بلیچینگ این است که این روش بسیار موثر و بادوام می باشد و نتایج استفاده از این روش، بسیار چشمگیر‌تر از نتایج دیگر روش‌های سفید کنندگی دندان است. به دلیل اینکه استفاده از این روش شیمیایی، بسیار قوی‌تر ازمحصولات مشابه است. اما نظارت دندانپزشک هم ضروری است. حتی دندان‌های بسیار زرد و جرم گرفته را می‌توان با روش بلیچینگ دندان، به صورت حرفه‌ای سفید سازی و درمان کرد.

عوارض بلیچینگ دندان

به طور کلی، تنها خطر و عارضه عمده‌ای که در مورد بلیچینگ دندان می تواند وجود داشته باشد این است که ممکن است برخی افراد نسبت به آن حساسیت داشته باشند و این حساسیت به ویژه در ساعت ‌های اولیه پس از درمان مشخص می‌شود.

دندانپزشک شما اطمینان حاصل خواهد کرد که این حساسیت حاد نیست. اگر احساس حساسیت جزئی دارید، توصیه می‌شود که دهان خود را با آب گرم بشویید تا از ناراحتی جلوگیری کنید. حساسیت دندان به تدریج محو خواهد شد.

انواع بلیچینگ دندان:

بلیچینگ در خانه

یکی از روش های بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان هادر خانه می‌باشد. این روش زیر نظر متخصص اما توسط بیمار انجام می شود. در این‌روش دندانپزشک از دندان های‌ شما، قالب دقیقی تهیه می کند و از روی قالب تهیه شده تری های پلاستیکی نازک و شفافی ساخته می شود. این قسمت اکثرا به لابراتوارها سپرده می شود.

در این تری پلاستیکی، فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیش بینی‌شده‌ که ژل‌های بلیچینگ را طیق دستور پزشک در آن قرار می دهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندان هابه سفیدی مورد نظر می رسند. ژل مورد استفاده دراین روش بین 16 تا 20 درصد غلظت دارند. معمولا توصیه می شود که تری به هنگام خواب شب در دهان قرار گیرد و صبح فردا خارج شود.

بلیچینگ در مطب

یکی دیگر از روش های بلیچینگ دندان، بلیچینگ در مطب می باشد. در این روش باید به دندانپزشک مراجعه شود. برای این کار دندان های شما باید تمیز باشد لذا دندانپزشک ابتدا دندان های شما را تمیز و در صورت لزوم  جرمگیری می کند و پس از آن درمان شروع می شود.

در بلیچینگ دندان به روش مطبی نسبت به روش خانگی مواد قوی تری به کار می رود و از دستگاه مخصوص با شدت نور بالا کمک گرفته می شود تا اثربخشی درمان سریع تر باشد. در صورتی که این مواد به درستی استفاه نشود ممکن است باعث حساسیت زود گذر در لثه و مخاط دهان شود. در نتیجه دندان پزشک باید مهارت کافی در بلیچینگ دندان را داشته باشد. در روش بلیچینگ مطبی برای جلوگیری از تماس مواد اکسیدکننده با لثه‌ها از ژل های محافظ مخصوصی استفاده می‌شود که با مهارت بر روی لثه قرار می‌گیرد و با نور آبی محکم می‌گردد.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

–  در ساعات اولیه بعد از بلیچینگ فرد باید لثه خود را با آب گرم تمیز نماید و برای جلوگیری از التهاب لثه خود را باید ماساژ دهد.

– از خوردن غذا ها و مواد غذایی حاوی رنگدانه ها تا 24 ساعت اولیه خودداری نمایید و برای داشتن دندان های سفید اگر این مواد به دندان های شما برخورد نمود بهتر از به شستشوی سریع دندان ها اقدام نمایید.(

)

– از غذاهای سرد و اسیدی خودداری نمایید.

– از مواد دخانیات و کشیدن سیگار و قلیان جلوگیری نمایید.

– در چند روز اول از خمیردندان ضد حساسیت استفاده نمایید تا دندان های شما کمتر دچار حساسیت شود.

– دندان ها را روزی دو بار بشویید.

– یک هفته بعد از بلیچینگ مجددا به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا دندان های شما مورد بررسی قرار گیرد .

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.